sierpnia 03, 2017

Ludzi trzeba umieć pokochać

Ostatnio bardzo dużo myślałam nad dzisiejszym światem, w którym się otaczam. Jak różnych ludzi spotykam na swojej drodze i jak różne sytuacje mnie spotykają. Obok wielu ludzi przechodzimy tak obojętnie, wielu ludzi oceniamy po wyglądzie, po "pierwszym wrażeniu", zazdrościmy, jesteśmy obojętni, krzywo patrzymy, żyjemy stereotypami, zadajemy ból, walczymy... 


A przecież wszyscy jesteśmy ludźmi. Powinniśmy doceniać to, że matka natura pozwoliła nam, dała nam dar i przywilej bycia tym kim jesteśmy. Jesteśmy królami życia, ponad zwierzętami. Nie doceniamy tego co mamy. Powinniśmy się łączyć. Nie robić sobie nawzajem pod górkę. Męczy mnie ten dzisiejszy wyścig szczurów. Podziwiam te zwierzęta, które tak są za sobą, za swoim gatunkiem. Jak potrafią działać w dobrej sprawie. Ludzie nawet nie potrafią sobie pomóc, no chyba że się krzyczy "PALI SIĘ" - wtedy pomogą. Czemu!? Bo boją się, że ogień przeniesie się na ich dom, samochód... Jasne, nie oceniam tak wszystkich. Nie każdy taki jest. Nie zarzucajcie mi, że wkładam wszystkich do jednego worka. Po prostu tak się dzieję coraz częściej. Komuś się dzieję krzywda - każdy się patrzy, ale czy pomożemy. Tak znajdą się osoby, które pomogą, ale są ludzie którzy popatrzą i odejdą. A gdyby ktoś im zadał pytanie: czemu popatrzyłeś za zło jakie się dzieję, to odpowiedziałby przecież inni też nie pomogli. Tfuuu... dajmy przykład innym! Pomagajmy sobie nawzajem. 


Ja żyję zasadą: bądź dla innych taka, jak chciałabyś żeby inni byli dla Ciebie. Tak, jasne! Nie raz dostałam przez to po tyłku, ale wiecie dobrze mi z tym. Warto! Dla tej garstki ludzi, którzy mi się odwdzięczą dobrem, uśmiechem. Za to jest warto poświęcić wiele, o wiele więcej niż robię. 

Powodzenia w dzisiejszym świecie Kochani! Trzymajcie się gorąco.

29 komentarzy:

  1. Też się staram traktować innych tak jakbym chciała być traktowana. Również dostałam za to po tyłku, ale też dostałam w zamian wiele dobra :).

    OdpowiedzUsuń
  2. You are so pretty!

    Wanna follow each other? Lemme know :) °₊·ˈ

    Blog de la Licorne

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że ludzie z natury są samolubnym gatunkiem. Tak skonstruowany jest nasz mózg, dla niego my, jako jednostka, i on sam, jesteśmy najważniejsi. Kiedyś oglądałam o tym program ;) Ale to co nas odróżnia od innych zwierząt to to, że mamy świadomość i możemy się kontrolować ;) Więc po prostu starajmy się (to jest dobre wyrażenie) być dobrymi dla innych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ta zasada jest cudowna i piękna, ale to fakt, osoba która ją wyznaje czesto dostaje po tyłku od innych. Staram sie tez nią kierować chcoiaz czasem odpuszczam, bo ludzie to dziwny gatunek. :(
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację , trzeba siać dobro bo ono zwykle do nas wraca. A jeśli ktoś osądza drugiego człowieka po wyglądzie jest jedynie głupim ignorantem. Jednakże nie łudzmy się, ludzkość jest coraz bardziej samolubna i agresywna więc dlatego stawiam na: Umiesz liczyć -licz na siebie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ta zasada też się sprawdza niestety. Nie ma co się oszukiwać.

      Usuń
  6. A propos tego "pali się"-zgadzam się z tobą.
    Niestety większość ludzi będzie reagować tylko w poczuciu że jest on zagrożony 😐
    Pozdrawiam
    Obserwuje
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem pewna, czy i ja bym miała odwagę tak po prostu podejść i pomóc takiej osobie. Chociaż w mojej głowie widzę to prosto i jako oczywiste.
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. To prawda, ż ebardzo często zdarzają się takie sytuacje, że komuś dzieje się krzywda, a reszta pozostaje na t obojętna, bo boi się, że pomagając sama może ściągnąć na siebie przykrości. Ja w takich sytuacjach się stawiam, choć nie zawsze jest łatwo i próbuję pomóc na tyle na ile mogę :)

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*


    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzi trzeb umieć pokochać, ale i niestety umieć też odrzucać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zawsze traktuje ludzi bardzo dobrze, ale nie zawsze inni traktuja mnie tak samo :( świetna notka!

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń
  11. I będzie tak zawsze i nigdy tego nie zmienimy, a powód jest tylko jeden na całym świecie, jeden i ten sam. Pieniądze ! :/ smutne

    www.lamia-riae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. BArdzo przykre jest to, że ludzie oceniają kogoś po wyglądzie a wcale nie wiedzą jakim człowiekiem jest na prawdę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  13. W stu procentach się z Tobą zgadzam! W dzisiejszych czasach bardzo ciężko o prawdziwych, dobrych ludzi, którzy nie boją się pomagać i nie zazdroszczą. Nie raz się przekonałam, że trzeba uważać, bo osoby, które mamy nawet za przyjaciół, okazują się ludźmi innymi niż przypuszczamy. No, ale cóż, najważniejsze by nie patrzeć na innych i skupić się na tym, co sami chcemy przekazywać.
    Bardzo ładnie piszesz, super, że poruszasz takie tematy ♥

    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)
    https://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz rację! Zgadzam się z Tobą w 100%!

    http://start-afire.blogspot.com/2017/08/little-hollywood.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Zbyt wiele razy przyjaciele wbili mi nóż w plecy i to po parę razy bo zawsze starałam się im wybaczać i od dłuższego czasu odcięłam się od połowy z nich i jakoś nie bardzo zależy im na utrzymaniu relacji. Co do innych zawsze staram się ich dobrze traktować ale od razu da się wyczuć czy ktoś patrzy na Ciebie z góry czy traktuje na równi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świat jest pełen dobrych ludzi! Niestety żadko spotykamy ich ! DObrze napisana notka!
    ---
    https://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. W dzisiejszych czasach ludzie są naprawdę bardzo źli, czy obojętni dla siebie. Z bólem serca na to patrzę. Ale wyznaję taką samą zasadę, jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dużo ludzi jest teraz obojętnych na cierpienie innych, każdy woli zając się swoimi sprawami :/ Ja staram się pomagać innym i zawsze to dobro do mnie wraca :)

    Mój blog!

    OdpowiedzUsuń
  19. Post napisany pieknie i dojrzale :O Nic zupełnie bym nie zmieniła ani nie dodała oprócz tego, ze czasami si epo prostu nie da lubiec ludzi :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo zdrowe podejście do życia :) ja sobie zawsze powtarzam 'chcesz zmieniać świat? zacznij od siebie' i tak jest w tym wypadku .. chcesz aby inni traktowali Cie dobrze, tak samo traktuj innych :) Chociaż wiadomo, że są ludzie którzy nie zasługują na nasz szacunek, choć wcale to nie oznacza, że mamy ich źle traktować. Wtedy najlepiej żyć tak jakby ich nie było

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mądry, rzeczowy post! Napisałaś bardzo dojrzale i poruszyłaś temat, o którym sama ostatnio mówiłam na blogu. Tak, to prawda, że ludzie wszędzie biorą udział w wyścigu szczurów. Nikt nie patrzy na drugiego człowieka, tylko widzi w nim od razu potencjalnego rywala. To, co powiedziałaś na końcu jest idealne, perfekcyjne. Postępuję identycznie. Nawet jeżeli mnie spotkałaby za to krzywda, to nie zmienię tego. Opłaca się, jest to warte swojej ceny, choćby dla tej garstki ludzi, tak jak mówisz. Jestem dla innych taka, jak chciałabym, żeby inni byli dla mnie. Pozdrawiam ;)
    https://stylowka4u.blogspot.com/2017/07/42-living-on-island-travelling-all.html

    OdpowiedzUsuń
  22. W dzisiejszych czasach ludzie wykorzystują to,że jest się dla nich dobrych. Oni myślą tylko o sobie , a nie angażują się w pomoc dla drugiej osoby,jeśli tego potrzebuje. Nie zauważają tego.Świat się kręci tylko wokół ich problemów.

    Bardzo ciekawy do przemyślenia wpis :)

    pozdrawiam i zapraszam
    https://madimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ładny wpis :) i zgadzam się z nim w 100%. Łatwiej by nam się żyło jakby wszyscy kierowali się takim podejściem:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas i komentarz na moim blogu, to najlepsza zapłata za pracę jaką włożyłam w tego bloga.

ODWDZIĘCZAM się za każdy KOMENTARZ o ile NIE JEST SPAMEM typu FAJNY POST, ŁADNE ZDJĘCIA itp.

ZOSTAW LINK DO BLOGA - będzie mi łatwiej do Ciebie trafić.

Copyright © 2016 BEZ - KROPKi , Blogger